diumenge, 27 de desembre del 2009

AFS english steals teachers' work to make their books

Després de mesos sense actualitzar aquest bloc, avui tinc un bon motiu per introduir una nova entrada.

En Víctor Gayol, creador de eslprintables, (espai del qual ja vaig parlar) va dur endavant una gran iniciativa que amb el temps s'ha anat fent gran i ha arribat a ser una eina força útil per a mestres d'anglès d'arreu del món i una de les eines col·laboratives d'aquest col·lectiu més importants a la xarxa.


Ara ens demana la nostra solidaritat i col·laboració amb un acte que a la blogosfera es considera força agressiu: una editorial turca ha afusellat i copiat molts dels treballs de eslprintables.

Aquests treballs són realitzats per mestres d'anglès d'arreu del mòn i posats a disposició d'altres mestres en aquest espai, eslprintalbles. El fet que aquesta editorial els hagi copiat, publicat i vulgui treure'n un benefici comercial, és un atac contra els principis morals i professionals amb què es va crear aquest web i contra tots els que en formen part.


Trobareu més informació a:
http://afsyayincilik-thieves.blogspot.com/
o a eslprintables.com

Gràcies Víctor per la teva feina.


dilluns, 6 d’abril del 2009

"My English is not very good"

Fa ja força temps que no escrivia. Potser perquè no tenia res interessant a dir.

Avui he topat amb un escrit en un bloc que he cregut interessant enllaçar. Parla de la importància de saber idiomes, si més no dels polítics que ens representen fora de les nostres fronteres.


Tot i el meu escepticisme pel que fa al futur de les llengües degut a les innovacions tecnològiques en aquest camp, crec que els arguments de l'autor de l'article són interessants:

http://desequilibros.blogspot.com

..

dimarts, 2 de desembre del 2008

Nosaltres fem les matemàtiques en català

Avui he visitat el blog del Prrofesor Potâcholv de Moldavia i mira per on hi té una vinyeta còmica que resumeix alguns dels meus comentaris sobre la moda de buscar l'omnipresència de l'anglès en les diferents àrees, fenomen per al qual s'ha creat un nou terme, anomenat AICLE (CLIL en anglès).


Tot i ser mestre d'anglès penso que se li e
stà donant una importància desmesurada a l'aprenentatge de les llengües estrangeres i que un cop passada la moda i cursa de les escoles per començar a impartir anglès a nivells d'Infantil -avui en dia, també podem trobar moltes llars d'infants que ho han introduït- ara el repte és fer el màxim d'hores curriculars (ja no parlem d'extraescolars) on l'anglès hi sigui present.

Estudis recents han demostrat que els nens i nenes que han començat a fer anglès en edats més primerenques, quan arriben a l'adolescència, no tenen més bon nivell que alumnes que van començar l'anglès més tard.

Per experiència puc dir que, en edats de primària, tampoc hi ha diferències significatives entre els alumnes que dediquen més de tres hores extraescolars a aquesta activitat i els que només tenen contacte amb l'anglès a l'aula.

No sé si estic equivocat, molt o poc, però pel que he pogut parlar amb altres mestres, no vaig gaire desencaminat.

.