dimarts, 8 de gener del 2008

Class 2 points, teacher 1 point

Avui he treballat vocabulari dels aliments amb els meus alumnes de 3r de primària. Ells ja coneixen el nom d'alguns aliments en anglès i això m'ha servit per presentar les noves paraules mitjançant un joc competitiu: la classe contra el mestre.

L'activitat consistia en dir el nom dels aliments. Jo ensenyava el dibuix d'un aliment i si els alumnes en sabien el nom en anglès aixecaven el braç. Llavors, jo preguntava a tres d'ells i si deien el nom correcte, la classe guanyava un punt. Si aquestos tres alumnes no sabien el nom o ningú aixecava el braç, el punt era per a mi. Després deia el nom del dibuix en veu alta.

A mida que avançava l'activitat, jo anava penjant a la pissarra en dos grups els aliments que la classe havia encertat i els que no. Al final, qui té més aliments guanya. (He pres una foto amb el mòbil).Un cop penjats a la pissarra, he aprofitat per repassar-los en grup i en veu alta.

Evidentment, havia de motivar els alumnes i procurar que ells guanyessin, per això, havia inclòs molts dibuixos el nom dels quals ja coneixien.

Hi ha via dos o tres alumnes que tenien un bon nivell d'anglès i de vegades eren els únics que aixecaven la mà. Perquè el joc tingués una mica més d'emoció, a ells també els demanava de lletrejar (en català o anglès) la paraula que sabien si volien guanyar el punt per la classe.

Una altra estratègia molt útil per mantenir una mica d'ordre, és d'atorgar un punt al professor si la classe fa molt de xivarri.

Podeu baixar-vos els flash cards des d'aquest enllaç.