diumenge, 23 de desembre del 2007

L'Amy, una mestra d'anglès de Taiwan

Durant la meva etapa de formació inicial com a mestre, els meus companys i jo vàrem fer algun exercici d'observació a l'aula. Ens gravàvem alguna sessió i després l'analitzàvem conjuntament. Avui he tingut l'oportunitat d'observar aquesta amb nens i nenes de 8-9 anys.

L'energia i l'entrega de la mestra al llarg de tota la sessió és encomiable. La sessió, bàsicament oral, consisteix en introduir noms d'animals, parts del cos i accions en una metodologia de repetició amb ajuda de la gesticulació. Però a diferència de nosaltres, ella té 35 alumnes a l'aula (evidentment, no coneix els infants pel seu nom) té el handicap de la llengua, no només per sons, sinó també per grafies i és interessant veure com ensenya i reforça l'escriptura de diferents paraules.

Altres observacions: fixeu-vos que carrega amb ella un micro-altaveu, amb la qual cosa no li cal forçar la veu. L'aula disposa de TV i d'un suport per un projector, però curiosament les parets estan molt abandonades.

No és l'única sessió que l'Amy ha gravat i ha penjat a la xarxa. N'hi ha alguna més i us asseguro que valen la pena. Ja les anirem veient. Tant de bo que fóssim més els mestre que tinguéssim el temps de gravar i penjar alguna de les nostres classes per compartir-les i d'aquesta manera aprendre uns dels altres.

Encomiable i admirable, Amy, la tasca que fas a l'aula.

El vídeo original té una durada de 38 minuts i ha estat dividit en quatre parts. Si voleu veure la resta del vídeo, feu servir els següents enllaços:
amy2 - amy3 - amy4